Milyen szempontok szerint alakít ki rangsort egy keresőmotor?

Ha vállalkozásod van és szeretnél sikeres lenni az online térben is, elengedhetetlen, hogy ismerd az olyan fogalmakat, mint algoritmus, keresőoptimalizálás, kulcsszó. Az alábbi cikkben mi most a keresőmotorok által kialakított rangsorokat vesszük górcső alá, mit érdemes tudni róluk. Ha neked is van még mit tanulnod a témában, olvass tovább!

Mi az a keresőmotor?

A keresőmotor egy olyan rendszer, amely segít neked az interneten található információk között keresni. Általában a weboldalak tartalmát gyűjtik be, indexelik és rendszerezik, hogy könnyen keresgélj, válogass a gyűjtött adatok között.

A keresőmotorok az interneten való navigálás egyik legfontosabb eszközei, mert segítenek a felhasználóknak megtalálni azt az információt, ami érdekli őket. A felhasználók számára legrelevánsabb találatokat jelenítik meg, ami segít időt és energiát megtakarítani a keresések során.

A keresőmotorok fontossága tovább növekszik, mert az internet ma már alapvetően fontos információforrássá vált, amely szinte minden területre, tudományágra, szolgáltatásra kiterjed. Segítségükkel bármilyen témáról, kérdésről szerezhetsz információt. Ezért egyre fontosabb a weboldalak számára, hogy jó helyen szerepeljenek a keresőmotorok rangsorolásában, hogy minél több vásárló, olvasó találja meg őket.

Mi szerint alakul ki a rangsor?

A keresőmotorok végeláthatatlanul sok szempont alapján állítják össze az eredmények listáját, hogy a felhasználók számára a lehető leglényegesebb eredményeket jelenítsék meg. A leggyakoribb szempontok a következők:

Relevancia: A keresőmotorok megpróbálják megállapítani, hogy az adott weboldal mennyire releváns a keresett kulcsszóra vagy kifejezésre. A relevancia értékelése általában a weboldal tartalmán és külső hivatkozásokon alapul.

Tartalom minősége: A keresőmotorok figyelembe veszik a weboldal tartalmának minőségét is. Azok a weboldalak, amelyeket a keresőmotor minőséginek tart, előrébb kerülhetnek a találati listában. Ezért fontos pl. a jó minőségű kép, a megfelelő webdesign.

Keresőmotor rangsor

Hivatkozások: A weboldalak, amelyek sok hivatkozást kapnak más weboldalaktól, általában magasabb pontszámot kapnak a keresőmotorokban, mivel ez azt jelzi, hogy a weboldal hasznos és értékes tartalommal bír.

Újdonság: A keresőmotorok figyelembe veszik, hogy mennyire friss a weboldal tartalma. Általában az újabb tartalmak előrébb kerülnek a találati listában.

Keresőszemélyre szabva: A keresőmotorok személyre szabják az eredményeket a felhasználói preferenciák, keresési előzmények alapján.

Helyi SEO: A keresőmotorok figyelembe veszik a felhasználó helyét és előrébb helyezi a listán a földrajzilag közelebbi helyekről kapott információt.

A keresőmotorok által használt algoritmusok folyamatosan fejlődnek és változnak, így a fenti listát a végtelenségig lehetne még bővíteni. Például a nemrég megjelent és rendkívüli népszerűségnek örvendő mesterséges intelligencia, a ChatGPT lehet a keresőmotorok következő újítása. Egyes hírek szerint a Microsoft, a saját keresőjébe (Bing) szeretné beépíteni és ennek segítségével fogja megválaszolni a felhasználók kérdéseit.

Milyen keresőmotorokat ismerünk?

A világ leggyakrabban használt keresőmotorja a Google. Az alapítása óta (1998) folyamatosan növelte részesedését a keresőpiacokon, és ma már több, mint 90%-os piacvezetői státusszal rendelkezik. Nagyszámú felhasználói hálózatának köszönhetően a Google találatai relevánsak és hasznosak a felhasználók számára.

legnépszerűbb keresőmotor

Természetesen vannak más keresőmotorok is, amelyeket a felhasználók használnak pl: Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Baidu stb. Bizonyos országokban és régiókban más keresőmotorok népszerűbbek.

Láthatod mennyire összetett feladat, hogy weboldalad eljusson a megfelelő célszemélyekhez. Ahhoz, hogy a honlapod jól teljesítsen a találati listákon, fontos biztos alapokra építkezned. Válassz megbízható, szakmailag hiteles tárhelyszolgáltatót, hogy egy lépéssel közelebb kerülj a sikerhez!

Megosztanád? Köszönjük!