Miben tudunk segíteni a tárhelyed működésével kapcsolatban és melyek azok, amik kívül esnek a mi szolgáltatásainkon? Nyomtatás

  • e-mail, tárhely, szolgáltatás, amiben segíteni tudunk
  • 0

Az alábbiakban szeretnénk egy kis magyarázatot adni arra vonatkozólag, hogy melyek azok a dolgok, amiben a mi segítségünket tudjátok kérni és mi az, amiben már nem mi leszünk az illetékesek.

Problémák, amelyekkel hozzánk fordulhattok:

Szerver elérhetőségi problémák:

  • Ha a weboldal vagy az email-szolgáltatás nem érhető el, szerverhiba vagy a hálózati problémák miatt.
  • Példa:
    - A weboldal nem tölt be, és a böngésző valamilyen számú hibaüzenetet ad (403, 404, 500..) esetleg csak fehérség jelenik meg.
    - Az e-mailezés nem működik.
    - Lassan tölt be az oldal.

TIPP: Először mindenképp ellenőrizd, hogy nem-e csak megtelt a tárhelyed! Ha szükséges módosítsd csomagot, melyről ITT OLVASHATSZ segédletet. Ha a tárhelyhez sem férsz már hozzá (amikor nagyon megteleik, előfordulhat), akkor vedd fel a kapcsolatot velünk, hogy segíteni tudjunk! Ehhez szükségünk lesz legalább a tárhelyhez rendelt domain nevére, hogy azonosítani tudjunk.

 

Tárhelykapacitás túllépése:

  • Ha a tárhelyen elfogy a rendelkezésre álló lemezterület, és emiatt a weboldal nem tud további fájlokat fogadni vagy adatokat tárolni, lassul a betöltés vagy egyáltalán nem tölt be.
  • Példa:
    - A weboldal nem képes új képeket feltölteni a tárhely megtelt állapota miatt.
    - A weboldal nem tud frissítéseket lefuttatni, mert nem áll elegendő hely rendelkezésre a megelőző biztonsági mentések számára.
    - Az e-mailek nem mennek ki, sokáig tölt vagy nem érkeznek meg.

TIPP: Amikor megtelik a tárhely és már nincs lehetőség csökkenteni a rajta lévő adatokon, akkor célszerű csomagot módosítani, melyről ITT OLVASHATSZ segédletet. Ha a tárhelyhez sem férsz már hozzá (amikor nagyon megteleik, előfordulhat), akkor vedd fel a kapcsolatot velünk, hogy segíteni tudjunk! Ehhez szükségünk lesz legalább a tárhelyhez rendelt domain nevére, hogy azonosítani tudjunk.

 

Email-szolgáltatások problémái:

  • Ha az email-fiókokkal kapcsolatban problémák merülnek fel, például a levelek nem érkeznek meg, vagy nem lehet őket elküldeni.
  • Példa:
    - A felhasználó nem tud bejelentkezni az email-fiókjába,
    - A levelezőszerver visszautasítja az elküldött üzeneteket.
    - Tömeges SPAM küldést vettél észre (Ez általában nekünk is fel szokott tűnni és a szervereink jelzik, erről tájékoztató e-mailt szoktunk küldeni és korlátozzuk a kimenő levelek küldését a kapott levél szerinti módon/feltételekkel.)

TIPP: Amennyiben a levelezőfiókhoz nem tudsz hozzáférni, úgy érdemes új jelszó beállításáal probálkozni a cPanelen. Erről ITT olvashatsz bővebben. Azonban túl sokszori helytelen próbálkozás esetén az IP címed is kitiltásra kerülhet a szerveren (24 órára). Amennyiben a jelszó módosítás sem oldja meg a problémát, akkor érdemes felvenned velünk a kapcsolatot, hogy megvizsgáljuk, hogy nem-e tiltotta ki a szerver az IP címedet és szüntessük meg azt.
Vannak esetek, amikor az alkalmazott levelező program egyik napról a másikra nem működik jól és a problémát a fiók törlése és újra szinkronizálása megoldja. Illetve okozhatnak problémát egyes tűzfali beállítások is. (Ezen esetek feltárása és újra beállítása már nem a mi hatáskörünk.)

Bármilyen hibát is észlelnél az alábbi információkra lesz szükségünk, hogy kivizsgáljuk:

  • E-mail cím, amelyet érint
  • Az időpont, amikor a hiba jelentkezett
  • A hibaüzenet, ha van. Akár teljes képernyőfotóval (Print Screen megoldással és nem mobillal fotózva, melyen látszódik minden részlet), vagy a hibaüzenet e-mailt továbbítva teljes tartalommal.
  • IP cím (itt tudod megnézni az IP címed: ip.profitarhely.hu )
  • Ha vannak további hasznos információk, pl csak csatolmány küldésénél (ekkor a csatolmány típusa, mérete fontos információ tud lenni).

 

SSL tanúsítvány problémák:

  • Ha a weboldal SSL tanúsítványa lejárt vagy nem megfelelően van beállítva, és emiatt a weboldal nem érhető el biztonságos HTTPS kapcsolaton keresztül.
  • Példa:
    - A felhasználók figyelmeztető üzenetet kapnak, hogy a weboldal nem biztonságos, amikor azt megpróbálják megnyitni.
    - Auto SSL telepítési problémáról hibaüzenet érkezik e-mailben.

 

Domain és DNS beállítási problémák:

  • Ha problémák adódnak a domain névhez kapcsolódó DNS beállításokkal, például az A rekordok helytelenek, vagy a domain nem mutat a helyes IP címre.
    Példa:
    - A weboldal nem jelenik meg, mert a domain nem a megfelelő szerverre mutat.

  • Hirlevél szoftvert szeretnél alkalmazni és szükséges beállítani a program által kért értékeket. (Ezeket a Zone Editorban tudod beállítani a cPanelen keresztül, de ha szükséges, nekünk is elküldheted, hogy segítsünk és állítsuk be azokat.)

 

Problémák, amelyek kívül esnek a mi szolgáltatásainkon:

Weboldal fejlesztésével kapcsolatos hibák:

  • Ha a weboldalon belüli funkciók nem működnek megfelelően, például hibásan működik egy űrlap, vagy nem jelennek meg a képek. Ezek általában a webfejlesztő feladatai.
    Példa:
    - Egy webshopon a „Kosár” funkció nem működik megfelelően, és a felhasználók nem tudják véglegesíteni a rendelést.
    - Szétcsúszott az admin felület
    - Frissítések után nem tölt be vagy nem helyesen tölt be az oldal. (A nálunk működtetett cPanel felületeken elérhető a JetBackupban az elmúlt 30 nap biztonsági mentése, ahonnan vissza tudod állítani az oldalt arra az időpontra, amikor még helyesen működött. Erről segédletet ITT olvashatsz. Amennyiben ebben segítségre van szükséged és nekünk kell elvégezni, úgy (2024-ben) 2500 Ft+áfa/alkalom díjért megtesszük számodra.)

Weboldal tartalmi problémák:

  • Ha a weboldalon megjelenített szövegek, képek vagy más tartalmak helytelenek, hiányosak vagy elavultak, ezek kezelése a weboldal üzemeltetőjének (tartalomkezelő, marketinges, stb.) feladata.
    Példa:
    - Elavult információk jelennek meg az "Rólunk" oldalon.
    - Megváltozott a domain név, és a teljes oldalon le kell cserélni a hivatkozásokat. (Erre létezik Plugin: Automatic Domain Changer néven)

Külső pluginok és bővítmények hibái:

  • Ha egy harmadik fél által fejlesztett plugin vagy bővítmény hibásan működik, az általában nem a tárhelyszolgáltató hatásköre. Ezeket a problémákat a plugin fejlesztőjének vagy a webfejlesztőnek kell kezelnie.
    Példa:
    - Egy SEO plugin hirtelen nem működik megfelelően, és a weboldal nem indexelődik megfelelően a keresőmotorokban.

Weboldal biztonsági problémái:

  • Ha a weboldal szoftvere vagy bővítményei sebezhetők, és emiatt biztonsági kockázatok merülnek fel, az ezekkel kapcsolatos problémák kezelése általában a webfejlesztő vagy rendszergazda feladata.
    Példa:
    - A weboldalt feltörték, és rosszindulatú kódot helyeztek el rajta. Ebben az esetben a tárhelyszolgáltató legfeljebb segítséget nyújt, de a helyreállítás a webfejlesztő dolga.

SEO és marketing kérdések:

  • A weboldal keresőoptimalizálása (SEO) és marketing stratégiai kérdések nem tartoznak a tárhelyszolgáltató feladatai közé.
    Példa:
    - A weboldal nem rangsorol jól a keresőmotorokban, és emiatt kevés látogatót kap.

E-mailezés probléma:

  • Ha a levelezés nem működik és kizártuk a szerver oldali okokat, akkor az alkalmazott szoftverek beállításanak javítasa már helyi illetékességű, rendszergazdai feladatok közé tartozik.
    Példa:
    - Új jelszóval sem működik a levelező program, de Webmailen keresztül bejelentkezve a levelek megtalálhatóak a szerveren és onnan működik a levelezés.

 


Hasznosnak találta ezt a választ?

« Vissza