A Te webshopod mobilbarát?

A mobil eszközökről indított online vásárlások térhódítása rohamos ütemben növekedett az elmúlt évtized során. Manapság nem elég, ha egy weboldal dizájnos és felhasználóbarát, vagy funkcionalitásában egyszerűen kezelhető. Az okostelefon használók közel 85%-a használja a telefonját vásárlás előkészítésre, így törekednünk kell arra, hogy a mobil optimalizált webáruházak ne csak reszponzívak legyenek, hanem vásárlást gerjesztő impulzusként is kimagaslóan teljesítsenek.

A Webshop Experts által végzett, több mint 894 hazai webáuház megkérdezésével zajló felmérés során kiderült, hogy a magyar webáruházak 69%-a könyvelhetett el forgalomnövekedést a tavalyi évben, míg azok akik nem tettek erőfeszítéseket a webshopjuk fejlesztésekre, azok mindössze 10,9%-os forgalomnövekedést realizáltak. Fejleszteni pedig mindig kell, hiszen nem létezik olyan, hogy kész weboldal. A folyamatos karbantartás és időráfordítás minden esetben hosszú távú befektetést jelent a webáruház forgalmára és ezzel együtt növekedésére nézve.

A Geminus.hu kutatása alapján a mobil és tablet felhasználók aránya idén a következőképp alakult: A 15 éven felüli magyar internetezők kétharmada rendelkezik saját okostelefonnal, míg a tablettel rendelkezők köre 2014 óta folyamatosan bővült. A táblagépek alapvetően elterjedtebb eszközök a középkorúak (40–49 év 28%), a fővárosiak (29%) és a középfokú végzettségűek (28%) között.

Az Innofact átfogó elemzésben, 11 ország több mint 18 ezer lakosának, köztük honfitársaink véleményét tartalmazó felmérés számos aspektusból vizsgálta a hazai mobilbarát webáruházak helyzetét. A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett.

A hazai fogyasztók leggyakrabban ruhát és elektronikai cikkeket vásárolnak mobilról (43%), de előkelő helyen szerepel az élelmiszer bevásárlása (37%) és a parkolójegy vásárlás is (34%). A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már a tömeget elkerülve szerzi be. A megkérdezettek többsége (64%) az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról. Továbbá az is kiderült, hogy leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretnek a magyarok rendelni telefonunkról, sőt szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt is.

A kutatási anyagokat figyelembe véve fontos leszögezni, hogy érdemes objektíven vizsgálni a nemzetközi és hazai webáruházak trendjeit és statisztikai analíziseit. Ezek a felmérések ugyanis segítenek Neked rávilágítani azokra a kulcs momentumokra, amelyek segítségével optimalizálhatod online kereskedelmed működését és kiaknázhatod vásárlói közösséged potenciális lehetőségeit.

 

Források:
https://bitport.hu/mobilizalodott-europa
https://sg.hu/cikkek/it-tech/134151/a-magyarok-fele-mar-mobilrol-intezi-a-karacsonyi-bevasarlast
http://www.gemius.hu/all-reader-news/trendek-a-mobileszkoezoek-piacan-2018.html
https://www.webshopexperts.hu/lezarult_a_nagy_webaruhaz_felmeres_2018

Megosztanád? Köszönjük!

Szólj hozzá!