Ha vállalkozó vagy, sok esetben a weboldalad az, amire támaszkodik a márkád, az a fő platform, ahol a vásárlóid elérnek, ott kínálod termékedet esetleg szolgáltatásodat. Amennyiben valamilyen hiba adódik benne, kulcsfontosságú tényező a probléma elhárításánál: az idő. Hisz vásárlóktól eshetsz el minden egyes plusz perccel, amikor nem üzemképes az oldalad. Mikor tud neked egy tárhelyszolgáltató segíteni és hogyan?
Ügyfélszolgálat vagy műszaki ügyelet?
Fontos tisztáznunk a két fogalom közti különbséget. Ügyfélszolgálat esetén legfőképp általános kérdésekben lehet segítséget kérni. Ha bizonyos szolgáltatásokról szeretnél érdeklődni, vagy hozzáférési adatokra lenne szükséged, esetleg kérdések merültek fel benned, mielőtt az adott terméket választanád, akkor minden esetben az ügyfélszolgálatnál kell a választ keresned.
Példa 1:
Kezdő kisvállalkozó vagy és most szeretnéd elindítani a weboldalad. Azonban bizonytalan vagy, mekkora tárhelyre van szükséged. Nem tudsz dönteni, hogy 2,5 GB vagy 4,5 GB méretű tárhely lenne a megfelelő a márkádnak, és már a próbaidőszak alatt is biztosra mennél. Ez esetben kérd az ügyfélszolgálat segítségét.
A műszaki ügyelet nem egyenlő az ügyfélszolgálattal. Ha a már meglévő szolgáltatásoddal bármilyen műszaki probléma adódik, akkor kell a műszaki ügyeletet hívnod. Itt fogod megkapni azt a technikai támogatást, ami ilyenkor a leghatékonyabb a hiba elhárításához.
Példa 2:
Webshopodban karácsonyi akciót indítasz, ami 24 óráig tart. A kampány a vártnál sokkal népszerűbb, rengeteg látogató érkezik a weboldalra, ami azonban akadozik, lassabb a megszokottnál. Ekkor a műszaki ügyelet lesz segítségedre, kideríti a probléma okát és javaslatot tesz a minél gyorsabb megoldásra.
A háttérben gyakran az áll, hogy a tárhely kapacitása kisebb forgalomra lett méretezve, és a hirtelen jött nagy mennyiségű felhasználót nem bírja. Ilyenkor az első javaslat az azonnali erőforrás bővítés, melyet elegendő később, munkaidőben anyagilag rendezni.
Példa 3:
Észrevetted, hogy az utóbbi napokban nem érkeznek meg új leveleid, valamint a weboldalad sem működik jól. Emlékszel, hogy érkezett emlékeztető e-mail, hogy tárhelyed hamarosan betelik, azonban nem vagy biztos benne, hogy ez áll a probléma hátterében. A műszaki ügyelet hívása során megerősítést kaphatsz a bökkenő okáról, segítenek helyet felszabadítani, vagy ha szükséges bővíteni tárhelyet a számodra.
Miért fontos?
Amennyiben most állsz a leendő tárhelyszolgáltatód kiválasztása előtt, mindenképp tájékozódj, hogy az adott tárhelykezelő milyen ügyfélszolgálattal, illetve műszaki ügyelettel rendelkezik. Kicsit olyan ez, mint a biztosítás: ha nincs rá szükség, akkor minden rendben, de csak egy eset legyen, amikor rászorulnál a segítségre. Ha nincs meg a megfelelő támogatás, óriásit lehet rajta bukni.
Mit kapsz a Profitárhelynél?
Ügyfélszolgálat elérhetőség :
- Általános ügyfélszolgálati kérdések felmerülése esetén
- Minden munkanap (hétfő-péntek)
- Munkaidőn belül (8-16h)
- Az alábbi elérhetőségeken keresztül:
- Telefon +36 20 254 0866
- E-mail ugyfelszolgalat@profitarhely.hu
- Weboldalon lévő online ügyfélszolgálat, és chat ablak
Műszaki ügyelet :
- 24 órás elérhetőség
- Minden esetben azonnal hozzáértő műszaki ember érhető el, közvetlenül vele lehet beszélni
- Elérhetőség:
- Telefon: +36 20 551 9001
Mielőtt kiválasztanád és elköteleződnél tárhelyszolgáltatód mellett, mindig alaposan informálódj lehetőségeidről! Nálunk a Profitárhelynél azért dolgozunk, hogy a műszaki ügyeletes telefonszám lehetőleg soha ne csörögjön, hisz a háttérből biztosítjuk neked a magas műszaki megfelelőséget. Ha nem hiszed, járj utána!
A 2000-es évek eleje óta foglalkozom webszerverek üzemeltetésével, és 2007-ben indítottam az első saját webszerverem profitarhely.hu névvel. Jelenleg több, mint 1600 cégnek segítek a weboldalaik működtetésében.