Hogyan dolgozz otthonról?
3+1 eszköz, ami megkönnyíti az életed
Pár hete már szinte minden háztartásban van legalább egy ember home officeban, így bizonyára sikerült már kitapasztalni, hogy melyik a legkényelmesebb, legcsendesebb zug, ahonnan dolgozni tudsz. A mai cikkel abban segítünk, hogy milyen online eszközök segítenek abban, hogy ezt még hatékonyabban tedd!
Igazából a címmel egy kicsit csaltunk, mert nem 3+1 eszközt mutatunk be, hanem a távoli munkavégzés területeihez kapcsolódóan szeretnénk egy-egy csokornyi alkalmazást ajánlani, amiből majd ki tudod választani a neked legszimpatikusabbat.
Ezek pedig a következők:
🗣️ 1. Kapcsolattartás
A távoli munkavégzés egyik legsarkalatosabb pontja, hogy a munkatársaiddal valós időben meg tudjátok beszélni a feladatokat és a felmerülő problémákat. Sok helyen simán Messengeren tartják a kapcsolatot, de ezt nem ajánljuk, mert könnyen bezavarnak a barátok, a család, elvonja a figyelmet a Facebook – no meg nehéz fenntartani a munka-magánélet egyensúlyt is. Érdemes a hivatalos dolgokat inkább más platformra terelni!
Erre a célra a legnépszerűbb alkalmazások a Skype és a Zoom, illetve az itthon talán kevésbé ismert Slack, vagy Discord alkalmazások.
🗓️ 2. Projektmenedzsment
Nagyobb projekteknél szükség lehet egy eszközre, amin egyértelműen látszik, kinek mi a feladata, hol tart a kivitelezés, és azt is látjátok, ki mennyire leterhelt és kinek van még szabad kapacitása. Erre az egyik legkényelmesebb és legismertebb eszköz a Trello vagy az Asana, melyeknek a használatát pillanatok alatt meg lehet tanulni, de könnyen átlátható és rugalmas a Monday.com is.
📡 3. Távoli hozzáférés
Ha a szükséges dokumentumokat vagy a vállalatirányítási rendszert egy belső szerveren tárolja a cég, akkor szükség lesz arra, hogy távolról is ugyanúgy férhessen hozzá a csapat, mintha az irodában ülne. A LogMeIn egy magyar fejlesztés, ami stabil távoli hozzáférést biztosít, de a célra jó lehet a TeamViewer is, mindkettő esetében van ingyenes próbaidőszak is.
🤳 +1 Tárold a felhőben!
A fileok ide-oda küldése nagyon gyorsan káoszt fog okozni, mert senki nem tudja majd, hogy melyik az épp aktuálisan legfrissebb verzió, és biztos lesz legalább egy ember, aki egy korábbiba javít majd bele.
Ha több embernek is hozzá kell férnie a fájlokhoz, akkor egyértelműen szükség lesz valami közös tárhelyre. Ha eddig nem volt ilyen megoldás a cégnél, akkor érdemes regisztrálni egy felhő szolgáltatást, és mindenki egyformán hozzáférhet a fontos adatokhoz.
A Profitárhely privát felhő szolgáltatás csomagjai esetén speciális online dokumentum szerkesztőt is igényelhetsz, amelyet 2 hónapig díjmentesen használhatsz.
A felhő tárhelynek köszönhetően ráadásul
- Nem kell aggódnod, hogy elvesznek az adataid, ha elromlik a géped – minden ott van a felhőben.
- Nem gond, ha valaki véletlenül törölt vagy felülírt egy fontos filet – minden megmarad a felhőben.
- A külső partnerekhez is hozzáférést adhatsz, nem kell fileokat küldeni jobbra-balra, elég csak a linket átdobni
- Titkosított adatkapcsolatot adunk, így illetéktelen nem férhet hozzá az adataidhoz
A Profitárhelynél a felhő-előfizetéseket már 2 250 Ft+Áfa/3 hótól elérheted, sőt az eltérő igényekhez mérten 4 különböző csomagot állítottunk össze. Ha egyik sem tűnik megfelelőnek, akkor sincs gond, írj egy emailt az igényeiddel, és adunk neked egy kedvező árajánlatot.
A felhő tárhelyre 100% elégedettségi garanciát kapsz – ha nem ezt kerested, szólj az első hónap után és visszatérítjük a teljes 3 hónap árát.
A 2000-es évek eleje óta foglalkozom webszerverek üzemeltetésével, és 2007-ben indítottam az első saját webszerverem profitarhely.hu névvel. Jelenleg több, mint 1600 cégnek segítek a weboldalaik működtetésében.