Leggyakoribb hibaüzenetek emailben, weboldalon: hogyan kerüld el őket és a megoldások

Egy látogatód a weboldalon több ok miatt is belefuthat valamilyen hibába, de az is előfordulhat, hogy te találkozol hibaüzenettel, amikor próbálsz megnyitni egy menüpontot, vagy a levelezőrendszeredben dolgozol. Ebben a cikkben összegyűjtöttük a leggyakoribb ilyen hibaüzeneteket, és az azonnali megoldási javaslatokat. Azt is eláruljuk, hogyan csökkentheted le a hibák számát hosszú távon drasztikusan.

A zökkenőmentesen futó honlaphoz elengedhetetlen a megbízható, gyors tárhely, valamint egy 0-24 órában rendelkezésre álló műszaki ügyfélszolgálat. A Profitárhely Üzleti, Üzleti Plusz és VIP webtárhely csomagjai éppen ezt nyújtják neked. De erről majd később.

A leggyakoribb e-mailes hibaüzenetek

Ha levelezésedet nem egy gmailes email címről, hanem a tárhely által kínált webmailen keresztül folytatod, akkor hibaüzenetekkel a visszapattanó leveleknél találkozhatsz.

💡 Információ
Érdemes olyan tárhelyet választanod, amelyhez webmail szolgáltatás jár. Sokkal profibb benyomást kelthetsz ugyanis a látogatóidban, ha az email címedben a domain neved szerepel a levelezőszerver címe helyett. (Például ugyfelszolgalat@profitarhely.hu, és nem gmail.com vagy freemail.hu) A Profitárhelynél a levelezőrendszeren keresztül biztonságban tudhatod a céges levelezésedet. A hatékony spam keresésnek köszönhetően pedig a kéretlen levelek sem találnak meg.

A visszapattanó levelekben a levelezőszervered rendszerint angolul leírja, hogy milyen probléma merült fel, ami miatt a címzett nem kapta meg a leveledet. Lássuk a leggyakoribb hibaüzeneteket!

A címzett nem létezik

Ha a címzett email címe megszűnt vagy nem elérhető, akkor ezt a következő módok egyikén, vagy ezekhez hasonló hibaüzenettel jelzi a szerver:

<user@example.com>: host host.example.com said:

550 <user@example.com>… User unknown

<user@example.com>: host mail.example.com said:

550 Requested action not taken: mailbox unavailable

<user@example.com>: host mail.example.com said:

550 5.1.1 <user@example.com> is not a valid mailbox

<user@example.com>: Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1)

<user@example.com>: host example.com said:

550 Invalid recipient <user@example.com>

The message that you sent was undeliverable to the following:

user@example.com (user not found)

Ha ilyen hibaüzenetet látsz, akkor valamilyen más csatornán kérdezd meg a címzettet az aktuális e-mail címéről, és utána már el is tudod küldeni neki a levelet.

Ha pedig neked jelzi valaki, hogy a fenti okok miatt nem kapod meg a levelét, akkor ellenőrizd, hogy jelenleg aktív-e tárhely előfizetésed.

Szintén előfordulhat, hogy cPanelen megkapod ugyan az emaileket, de nem állítottad be, hogy erről a Gmailben is kapj értesítést. Az, hogy hogyan kapcsolhatod össze a kettőt, egy külön cikk témája lenne. Írd meg kommentben, ha szívesen olvasnál arról, hogyan teheted egyszerűbbé a céges levelezést. Azt is megoszthatod, milyen problémákat szeretnél orvosolni.

A címzett postafiókja betelt

Ezt így látod a visszapattanó levélben:

<user@example.com>: User is over the quota. You can try again later.

<user@example.com>: host mail.example.com said:

552 <user@example.com>… Mailbox is full

  Mailbox limit exceeded while appending message

550 <user@example.com>… Can’t create output

<user@example.com>: host mail.example.com said:

552 Requested mail action aborted: exceeded storage allocation

Ha ilyen hibaüzenetet látsz, akkor tudd, hogy a leveled nem ért célba. Később érdemes megpróbálnod újra, hiszen ha a címzett letölti a leveleket a postafiókjából, akkor újra lesz benne hely, és a későbbi küldés így már sikeres lehet.

Túl nagy a levél mérete

A levelezőszerverek korlátozzák a levél méretét. A méretkorlát nem egységes, általában 10 MB körül szokott lenni. Ez tehát meghatározza, hogy mekkora fotókat, csatolmányokat mellékelhetsz a leveledhez.

Tipikus hibaüzenetek:

<user1@example.com>: host host.example.com said:

552 Message size exceeds fixed maximum message size (5000000)

<user@example.com>: host mx2.mail.example.com said:

552 message size exceeds maximum message size

<user@example.com>: host mx01.example.com said:

552 Message size exceeds fixed maximum message size: 5242880 bytes

Ha nagy méretű mellékletet akarsz küldeni, és ezt a hibaüzenetet kapod vissza, akkor többféle megoldás közül választhatsz:

  • Egy tömőrítőprogrammal kisebb csomagokra bonthatod a mellékletet, és azokat külön levelekben küldheted el. Windows esetén ilyen tömörítőprogram például a WinZip vagy a WinRar, míg Mac esetén az Express Zip File Compression lesz segítségedre, ami Windows-on és Mac-en egyaránt megjeleníti a tömörített fájlokat.
  • Feltöltheted a mellékletet a weboldalad tárhelyére, és elküldheted a linkjét (később, ha a címzett letöltötte, törölheted a tárhelyről).
  • Privát felhő szolgáltatással könnyedén megoszthatod a tartalmat a címzettel. Ez jó megoldás, ha szeretnéd, hogy a munkavállalóid home office-ból is elérjék a céges fájlokat. Kétfaktoros hitelesítéssel és speciális hozzáférések adásával pedig a biztonság miatt sem kell aggódnod.

Weboldalon előforduló hibaüzenetek

Jóval égetőbb problémát okozhatnak a weboldaladon élesben megjelenő hibaüzenetek. Ha ezek miatt nem tölt be az oldal, akkor akár értékes látogatóktól és akár vásárlóktól is eleshetsz.

A webes hibaüzeneteket legtöbbször egy azonosítószámmal, és esetleg szöveges magyarázattal jelzi a webszerver. A 3 leggyakrabban látott hibaüzenetet mutatjuk most be.

404 Not found

Ez annyit tesz, hogy a megadott webcímen nincs elérhető tartalom. Ha csak a domainnevet írtad be, akkor azt jelenti, hogy a domain ugyan létezik, de weboldal nem tartozik hozzá. Ha egy hosszú linkről van szó, ami a domain neve után útvonalat és fájlnevet is tartalmaz, akkor azt jelenti, hogy az adott fájl nem létezik a webszerveren. Mit tehetsz ilyenkor?

MEGOLDÁS: Ha te gépelted be a címet a böngészőbe, akkor ellenőrizd, hogy nem írtad-e el.

Ha egy linkre kattintottál, akkor valószínűleg hibás volt, esetleg egy korábban még működő oldalra hivatkozott, ami azóta átalakult, vagy megszűnt. Ilyen esetben próbáld megszerezni az aktuálisan működő linket.

Az is előfordulhat, hogy a weboldaladra feltöltött és így megosztott fájlt azóta letörölted. Ebben az esetben töltsd fel újra a fájlt, például FTP-n keresztül.

500 Internal Server Error

Ez a hibaüzenet egyaránt utalhat a weboldal vagy a webszerver belső működési problémájára. Lehet, hogy csak a weboldalad egy-egy menüpontja hibás, és a weboldal más részei működnek. Ilyenkor valószínűleg a weboldalban van működési hiba.

MEGOLDÁS: Ha a te oldaladról van szó, akkor jelezd a webmesterednek! Ha pedig az adott weboldal semmilyen része sem tölthető be, akkor lehetséges, hogy a tárhelyedhez tartozó szerveren van valamilyen működési hiba. Ha tiéd az oldal, akkor ezt jelezd a tárhelyszolgáltatódnak!

⚠ Fontos
Amennyiben a weboldal hibás működését már kizártad, akkor az 500 Internal Server Error lehetséges, hogy a webszerver hibájából adódik. Ha ez sűrűn előfordul, akkor könnyen lehet, hogy a tárhelyszolgáltatód nem jól karbantartott szerverekkel dolgozik. Ilyen esetben érdemes elgondolkoznod a szolgáltatóváltáson. Arról, hogyan szűrheted ki a nem biztonságos tárhelyeket, bővebben is olvashatsz korábbi cikkünkben

„Resource Limit Reached”

Ez azt jelenti, hogy a tárhely elérte a rendelkezésére álló erőforrásokat (például több CPU-ra, vagy több memóriára lenne szükség a weboldal kiszolgálásához). Ha ez időnként megjelenik a weboldaladon, akkor azt jelzi, hogy célszerű olyan tárhelycsomagra váltanod, amelyben több erőforrás érhető el. Korábbi cikkünkben mindent megtudhatsz arról, hogy mekkora tárhelyre van szükséged, és mit jelentenek a tárhelyszolgáltatók által feltüntetett paraméterek, például a RAM mérete vagy az adatbázisok száma.

Ha épp egy online kampányt indítottál, akkor a Resource Limit Reached hibaüzenetet okozhatja a szokásosnál nagyobb forgalom az oldaladon. Hogy pontosan melyik erőforrás fogyott el, azt cPanel adminisztrációs felület esetén az “Erőforrás használat” menüpontban tudod megnézni.

Hogyan kerülhetem el hosszú távon a weboldal hibákat?

Ahogy láthattad, a fenti hibák egy része a tárhelyhasználathoz kötődik, míg mások hátterében egyszerű figyelmetlenség áll. A leggyakoribb ok pedig, hogy kinőtted a tárhelyedet és egy nagyobbra van szükséged.

1. Győződj meg róla, hogy elhárult a hiba

A bűvös billentyűkód, a Ctrl+F5 lenyomása segítségével frissítheted a weboldaladat, így ellenőrizheted, hogy a fejlesztők valóban elhárították a hibát. Ezzel időt spórolhatsz, mert nem kell felesleges emaileket írnod, amiben ismét a hiba javítását kéred.

Biztosra mehetsz, ha kiüríted a böngésző gyorsítótárát. Ezt a Chrome-ban az Eszközök menüpontban a Böngészési adatok törlése gombra kattintva teheted meg.

2. Debugolás

Van olyan eset, amikor nincs hibaüzenet, de mégsem működik jól a weboldalad. Ilyenkor a hiba legtöbbször a kódolásban keresendő. Lehet, hogy a fejlesztőd elírt valamit, netán rossz helyre került egy zárójel, és ez okozza a problémát. Ezek lehetnek akár logikai hibák is, melyek a tesztelés során elkerülték a figyelmedet.

Ebben a cikkben nem részletezzük a hibakeresés módját a kódokban, ezzel kapcsolatban fordulj bátran a fejlesztődhöz. Ha azonban WordPress-t használsz, és te magad szerkeszted az oldalad, akkor adunk egy tippet. Hasznodra válhat a gyökér mappában lévő wp-config.php fájlban a “debug mód” bekapcsolása. Az alábbi sorban állítsd át “true”-ra a „false” paramétert:

define( ‘WP_DEBUG’, false );

Ez megjeleníti számodra a fennálló hibákat. Ha pedig sikerült elhárítani, utána ugyanitt kapcsold ki a Debug módot!

3. Az oldal felépítése

Előforduhat, hogy valójában nincs is hiba, mégis több negatív visszajelzést kapsz az oldal működésével kapcsolatban. Például „Nem lehet fizetni az oldalon”, miközben az online fizetési rendszer jól működik.

Ilyenkor érdemes átgondolni, hogy az oldalon valóban minden fehasználóbarát módon került-e kialakításra. Lehet, hogy a folyamat a látogató számára bonyolult vagy félreérthető.

Mivel te már rengetegszer végigolvastad a honlapod, így kevésbé látsz tisztán. Érdemes olyan személyek véleményét kikérned (lehetőleg a célcsoportodból), akik még nem találkoztak a felülettel.

4. HTTP átirányítások

A nem létező linkek hátterében leggyakrabban az áll, hogy nem rég új domainre került át a weboldalad, ám nem végezted el a szükséges HTTP átirányításokat. Ezzel kapcsolatban fordulj a webmesteredhez!

Hogyan váltsak tárhelyet?

Ha weboldaladdal elérted a rendelkezésre álló tárhelyméretet, akkor átválthatsz az aktuális tárhelyszolgáltatódnál egy magasabb csomagra. Nálunk például bármikor módosíthatsz, akár év közben is.

A betelt tárhely jó alkalmat teremt arra is, hogy átgondold, valóban eleget nyújtott-e neked a jelenlegi tárhelyszolgáltatód.

  • Időben választ kaptál a kérdéseidre?
  • Megoldódtak a problémáid anélkül, hogy vásárlókat buktál volna?
  • A nagyobb csomag feltételei megfelelnek neked?

Ilyenkor a legtöbben a weboldalköltöztetés miatt nem váltanak, mert ez túl bonyolultnak tűnik. De hogyan is zajlik ez a folyamat? Mi ebben a cikkben egy rövid áttekintést szeretnénk nyújtani a témában.

Hogyan költöztethetem át a weboldalamat új tárhelyre?

Többféleképpen lehet költöztetni attól függően, hogy milyen technikával készült az oldal, például WordPress-szel, más keretrendszerrel vagy egyedi fejlesztéssel. WordPress esetén például egyszerű és kényelmes megoldás lehet a Duplicator plugin használata.

A legáltalánosabb, szinte minden weboldalra alkalmazható módszer:

  • Mentsd le a weboldalat fájljait a régi tárhelyről (pl. FTP-vel)!
  • Ha a weboldalhoz tartozik adatbázis, akkor azt exportáld a régi tárhelyen lévő PHPMyAdmin segítségével!
  • Másold fel a weboldal fájljait az új tárhelyre!
  • Hozz létre adatbázist az új tárhelyen a cPanelben!
  • Importáld be az adatbázis mentését az új tárhelyen lévő PHPMyAdminnal!
  • Állítsd be az új adatbázis hozzáférési adatokat a weboldal forráskódjában (pl. WordPress esetén a wp-config.php fájlban)!
  • Ha változott a domainnév, és a weboldalad működése függ a domainnévtől (például WordPress esetén), akkor az új tárhelyen a weboldal forráskódjában, ill. adatbázisában írd át a domainnevet az új domainnévre! (Pl. WordPress esetén az adatbázisban, a wp_options táblában a „siteurl” és a „home” rekordokban kell átírni, és utána le kell cserélni a domainnevet az összes tartalomban is. Erre az „automatic domain changer” WordPress plugint javasoljuk.)

Láthatod, hogy a fenti folyamat valóban nem 5 percet vesz igénybe, ám gondolj bele: hosszú távon megéri a kényelmetlenség, hiszen így nem esel el feleslegesen látogatóktól, és nem csökken az értékesítésed a hibakódok miatt.

Jó hír, hogy a Profitárhelynél segítünk átköltöztetni a weboldaladat. WordPress vagy Joomla esetén oldalanként egyszeri 5 000 Ft + ÁFA díjért vállaljuk a weboldal költöztetést. Egyedi fejlesztésű oldalnál vagy más rendszerben készült oldal esetén is felajánljuk, hogy a fájlokat és az adatbázist átmásoljuk, majd a weboldal fejlesztőjének csak ellenőriznie kell, hogy megvan-e minden. A fejlesztők leterheltsége miatt ez a megoldás sok időt tud spórolni ügyfeleinknek.

Próbáld ki 14 napig kockázatmentesen a Profitárhely szolgáltatásait!

A Profitárhely webtárhely csomagjai megbízható és gyors megoldást kínálnak, a céljaidnak megfelelően.

Az Üzleti és VIP tárhelycsomagok mellé érthető, 0-24-ben elérhető műszaki ügyeletet is biztosítunk. Így nem veszítesz ügyfeleket azért, mert a tárhelyszolgáltató nem reagál időben.

Nálunk mindig egy műszaki munkatárssal beszélhetsz,így tudunk hatékony megoldást nyújtani a problémádra.

Ha kéred, előre telepítjük a WordPress-t a tárhelyedre, de akár 143 telepíthető alkalmazás közül választhatsz (például Joomla, a Drupal vagy az OpenCart).

Emellett naponta automatikus biztonsági mentést készítünk 30 napra visszamenőleg, így nem veszhet el a munkád.

Milyen előnyei vannak még a Profitárhelynek?

  • Akár már 11 900 Ft + ÁFA/év áron lehet nálunk tárhelyed.
  • Tárhelyed mellé ingyenesen választhatsz 1 db .hu végződésű domain nevet. Ellenőrizd, hogy szabad-e a kiválasztott domain.
  • Ingyenes SSL tanúsítványt biztosítunk a weboldaladnak. Így látogatóid adatai biztonságban vannak, amiért a Google is szeretni fog.
  • Webtárhelyedhez elismert és modern kezelőfelületet (cPanel) biztosítunk, ahol a webtárhelyed beállításait kezelheted.
  • 99,9% rendelkezésre állást biztosítunk, megbízható és folyamatosan karbantartott szerverekkel.
  • Feltörés elleni védelmet biztosítunk a weboldalad számára.
  • Vírus és SPAM elleni védelmet kínálunk az email címeid számára.

Ha szeretnél meggyőződni róla, hogy az új tárhelyen zökkenőmentesen futhat a weboldalad, akkor a Profitárhelynél akár ingyen elkezdheted felépíteni új weboldaladat.

⚠ Fontos
Ha szeretnéd látni a jelenlegi weboldalad működését az új tárhelyen, akkor a weboldalt mindenképp át kell rá másolni. A véglegesítés után viszont már nem kell újra költöztetned.

A 14 napos próbaidőszak végén pedig eldöntheted, szeretnél-e előfizetni. Ez idő alatt felmérheted, megfelel-e az igényednek a választott tárhelyszolgáltatás, de akár nagyobb csomagra is válthatsz. Az előfizetést követően ott folytathatod a weboldaladat, ahol abbahagytad.


Megosztanád? Köszönjük!