A SEO egy betűszó, mely az angol Search Engine Optimization kifejezés kezdőbetűiből áll össze. Magyarul keresőoptimalizálásként szoktunk hivatkozni rá, de pontosan mit is jelent ez és miért lehet hasznos egy weboldal forgalmát tekintve?
A keresőoptimalizálás az a folyamat, melynek során növeljük a weboldal oldalainak láthatóságát a keresőmotorokban, annak érdekében, hogy több releváns forgalmat vonzzunk. Ebben az esetben a releváns forgalomra tekinthetünk úgy, mint azokra az ideális ügyfelekre, akiket szeretnéd, hogy meglátogassák a webhelyedet. Összességében egy keresőoptimalizált weboldal megkönnyítheti a keresőmotorok algoritmusainak a tartalom feltérképezését, indexelését és megértését. A SEO azért fontos, mert ha a keresőmotorok, mint pl. a Google, nem tud feltérképezni egy weblapot, azaz az algoritmusa nehezen érti meg a webhely tartalmát, akkor az nem jelenik meg a találatok listáján, amikor egy potenciális ügyfél rákeres az üzleti termékekre vagy szolgáltatásokra.
Mit vegyünk figyelembe a SEO kapcsán?
A keresőoptimalizálás egy igen bonyolult és összetett folyamat, sok-sok szemponttal és tényezővel. Az egyik ilyen a kulcsszókutatás. Ennek során megtaláljuk azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyeket a potenciális ügyfelek beírnak a keresőmotorokba. Fontos, hogy olyan webhelytartalmat hozz létre, amely összhangban van azzal, amire a potenciális vásárlók keresnek. A kulcsszókutatást kombinálhatjuk a tartalom készítésével is. Minél több minőségi és értékes információt foglal magába a weboldal, mely tartalmazza az adott kulcsszavakat, annál jobb elérést tudunk produkálni a keresőmotoroknál.
Szintén nagyon fontos a jó találati érték szempontjából a felhasználó úgynevezett élvezeti élménye a weboldalunkon, melynek egyik legfőbb pillére a weblap gyorsasága. Amennyiben egy weboldal lassú, nehezen tölt be, problémás a használata, úgy a potenciális vevő nem szívesen tölt időt az adott oldalon, így a kereső is kisebb valószínűséggel fogja ajánlani, hiszen neki az az érdeke, hogy jól használható találatokkal szolgáljon a felhasználó számára.
Ebben óriási segítséget tud nyújtani a megfelelő és megbízható tárhelyszolgáltató alapos kiválasztása. A háttérből, közvetetten tudja segíteni a besorolást, egyrészt a gyors betöltődési sebességgel, így biztosítva kellemes felhasználói élményt vásárlóidnak. Másrészt a biztonsággal, hiszen egy feltört honlap szintén rosszabb besorolásba kerül, vagy adott esetben teljesen ki is kerülhet a találati listákról.
Ha egy sikeres, nagy látogatottságú oldalt szeretnénk létrehozni, ahol a jövendőbeli ügyfeleink jól érzik magukat, mindenképpen kezdjük az alapoknál, válassz hiteles és problémamentes tárhelyszolgáltatót, ami a te igényeidre koncentrál!
A 2000-es évek eleje óta foglalkozom webszerverek üzemeltetésével, és 2007-ben indítottam az első saját webszerverem profitarhely.hu névvel. Jelenleg több, mint 1600 cégnek segítek a weboldalaik működtetésében.